marți, 27 mai 2008

Din 4 în 4 ani se numără mizerii.

Se făcea că era o dată un oraş mare,mare...Bucureşti să-l numim. Şi acest oraş mare,mare era împresurat de mizerii în toate cele patru mari colţuri ale sale...Puteai găsi boschetari, cocalari care mestecă seminţe, mirosuri ademenitoare la tot pasul, namile transpirate care emană aburi de alcool în ceafa ta în metrou şi minunăţiile pot continua. Ei bine, şi se făcea că acest minunat oraş intrase în campanie electorală. Acum mizeriile se extindeau. Le puteai găsi pe stâlpi, pe pliante, pe brichete, în ziare, la televizor...Ce să mai? Pe unde te duceai, dădeai de mizerii împachetate în staniol şi cu fundiţă roşie/verde/galbenă...
Lăsând povestea la o parte, pentru că de poveşti suntem, nu-i aşa?, sătui...mă uitam uşor uluită şi pierdută în jurul meu şi citeam sloganurile electorale...Priveam,pe de-o parte,cu ochi critic, de student la comunicare, care încearcă şi el să pună în practică ce mai învaţă pe la facultate şi,pe de altă parte, cu ochi confuz, de cetăţean ce trebuie să-şi exercite dreptul de vot. Personal, mi se pare că anul ăsta campania a fost tare violentă. Cel puţin din partea PD-L. În fiecare zi apare câte un banner nou între stâlpii de lumină din faţa casei mele, cu acelaşi candidat, Silaghi, dar cu alt slogan şi altă poză...În fiecare zi trece maşinuţa plină de piţipoance semi-nude, care îmi flutură numele Silaghi pe la urechi...Şi mi-e şi frică să mă îndrept spre metrou, căci acolo are loc atacul cel mai virulent...mi se bagă pliante şi ziare şi brichete (care nu au gaz!!!) sub nas...Şi totuşi eu tot nu am înţeles de ce ar trebui să-l îl votez. Asta a uitat să mai precizeze. Nu aduc în discuţie campania lui Piedone, pentru că eu nu am suficiente cuvinte pentru a o descrie. O să mă leg doar de faptul că el este mai explicit şi mai persuasiv şi că măcar se chinuie să promită ceva: locuri de parcare pentru fiecare. Râdeam cu tata într-o seară şi ne imaginam cum fiecare îşi va parca maşina în faţa ferestrei, pe o platformă supraetajată,pentru că altă soluţie nu-mi pot închipui.
Şi ca să nu mă acuze lumea că sunt cârcotaşă, o să spun si ceva bun. Mie îmi place campania lui Ludovic Orban. Nu-mi place candidatul în sine şi nu mă leg de performaţele sale profesionale. Îmi place campania.Punct. De ce? Ei bine...în primul rând pentru că nu are poze de buletin pe afişe sau poze făcute într-un studio fotografic, ci poze făcute în mijlocul oamenilor. Poze care sugerează de fapt postul pentru care candidează. Şi apoi şi sloganul este un pic mai deştept... simbolistică, idee... iese un pic din tiparul ăsta fals care ne plictiseşte pe toţi.
Predau legătura celor care pot să-şi omoare mai mulţi neuroni cu campania electorală. Eu deja am facut un efort sisific. :D

(MENŢIUNE: Sunt absolut neutră din punct de vedere politic, deci nu intenţionez să fac nici reclamă, nici anti-reclamă. Intenţionez doar să mă răcoresc de nişte gânduri de mult sădite la mansardă.)

despre asta vorbeam:

8 comentarii:

Anonim spunea...

ok,in primul rand,parerea mea ca ai facut o mica gresala,si anume,faptul ca ai analizat 3 campanii care sunt oarecum diferite.Primii 2 candidati(Silaghi si Piedone,sunt candidati pt primaria de sector) iar L.Orban pt primaria capitalei.E oarecum normal ca primii doi sa aiba o campanie oarecum violenta,si sa vina cu proiecte sau sa impresioneze cu ceva ce atrage electoratul din sectorul 4.Ca o mica paranteza un candidat pt sectorul 4 a lipit afise ca organizeaza cel mai mare spectacol de manele,asadar,daca vrei sa atragi electoratul da-i ce-i place.Acum Orban nu s-ar fi pretat la asa ceva,parerea mea,oricum Primaria capitalei e mult mai importanta,si in cazul asta,se lucreaza unde nu vede toata lumea.Dar avand in vedere ca ti-ai exprimat opinia doar asa din punctul de vedere al campaniilor,ai observat bine.Dar sa fim sinceri,daca nu iesi in evidenta,cine te stie?:)

Og spunea...

eu mi-am tras harta d-aia jmechera d-a lu' blaga. acum stiu ce o sa ne astepte...un bucuresti cu curfew ca sa se asfalteze si sa se construiasca noile intersectii nu-stiu-de-care, ce vor gandi singure...

Piersicutza spunea...

@ Marius: Sunt de acord cu tine în privinţa faptului că există o diferenţă între candidatul pentru sector şi cel pentru capitală...numai că trebuie subliniat faptul că, în ceea ce priveşte PD-L-ul,de pildă, campania pentru sectorul 4 şi cea pentru capitală se asemănă în destule puncte: slogan prost, agresivitate şi omiprezenţă...numai că nu am mai avut răbdare să disec toată problema.
Inimăroiu parcă face gestul ăla necugetat,nu? Am auzit,dar din pacate nu am reţinut exact despre ce candidat era vorba...indiferent despre cine ar fi vorba...fiecare are un public ţintă şi dacă el consideră că ascultătorii de manele reprezintă publicul lui ţintă, cu care împărtăşeşte valori comune, are tot dreptul să-l ademenească...
Şi a treia problemă pe care ai punctat-o: e bine să ieşi în evidenţă, dar e bine să te gândeşti şi cum ieşi în evidenţă...că şi ce este prea mult strică. :D

Oricum...foarte bune observaţiile. Îţi mulţumesc pentru critică. :P

@ Alex: în sfârşit ţi-am dat ocazia să zici ceva şi la mine pe blog :)))

Anonim spunea...

Foarte buna observatia ta.
Recunosc de la inceput ca sunt pro Piedone. Daca ar fi avut banii de care dispune PDL poate ar fi fost o campanie mult mai vizibila. Asa, omul sta de vorba cu oamenii si incearca sa fie cat mai inteles.
Campania agresiva facuta de Silaghi,
a fost comentata pe mai multe bloguri
http://www.zoso.ro/2008/05/campanie-pd-l.html
http://isabellelorelai.wordpress.com/2008/05/23/bloggerii-si-atitudinea/

Anonim spunea...

Iesiti la vot!

Sondajele sunt facute sa destabilizeze si sa intoxice lumea.
Iesiti la vot chiar daca, candidatul vostru sta bine in sondaje. Nu mergeti pe ideea ca "iese oricum".
Alegeti-va singuri primarul.

Anonim spunea...

:) frumos articolul si la sentimentul multora...bucuresteanul normal sa saturat de minciuni si asta o sa se vada in procentajul celor care merg la vot...anul asta candidatii sunt parca mai mult ca niciodata niste "mizerii", sper macar sa nu ne pricopsim cu una rosie...

Teapot spunea...

Ca veni vorba de sectorul 4, pe langa caravana i love pitzi, preferatul meu e tata lu' huidu cu o poza de 3/4 pe fabrica aia de paine sau ce-o fi, cu o matura mare-mare. Ride it, cowboy.

Piersicutza spunea...

:)) pe-aia nu am apucat să o văd...dar nu cred că este prea târziu...deşi campania s-a terminat (cel puţin pentru cei eliminaţi din primul tur) nu cred că se mai preocupă cineva acum de strângerea bannerelor şi a afişelor. :)